Ελλάδα

CNN Insights: Η Αθήνα είναι o προορισμός και όχι ένα stop over – Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, κορυφαίοι θεσμικοί παράγοντες, επιχειρηματίες του κλάδου και σημαντικοί φορείς συζήτησαν για τα νέα δεδομένα, τις νέες υπηρεσίες και τα νέα προϊόντα που έρχονται και προστίθενται στο ήδη εξαιρετικό τουριστικό προϊόν της χώρας.

Οι συμμετέχοντες στάθηκαν στις ευκαιρίες που αναδύονται για την Αθήνα ως city break προορισμό, τις εμπειρίες που μπορούν να προσφέρουν στους επισκέπτες της οι υποδομές της πόλης και οι επαγγελματίες του τουρισμού, καθώς και στο πώς διαμορφώνεται η ταυτότητα της Αθήνας στον παγκόσμιο χάρτη του σύγχρονου, βιωματικού τουρισμού.

Όλγα Κεφαλογιάννη: Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σε προορισμό για όλο τον χρόνο

Για τις μεγάλες δυνατότητες της Αθήνας ως τουριστικός προορισμός μίλησε η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία ήταν μεταξύ των keynote speakers της ημερίδας.

Όπως σημείωσε η υπουργός «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σε προορισμό για όλο τον χρόνο, όπως και ήταν το ζητούμενο».

«Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα οράματος, σχεδιασμού και μιας πολιτικής που θέτει ως στρατηγική προτεραιότητα την επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλη την επικράτεια και τους 12 μήνες του χρόνου».

«Ο τουρισμός είναι μοχλός ανάπτυξης που συνεισφέρει σε εισόδημα, θέσεις εργασίας και ενισχύει την κοινωνική συνοχή. Παράλληλα, στηρίζει και μια σειρά δραστηριοτήτων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, όπως είναι η εστίαση, το εμπόριο, η μεταποίηση, ακόμα και η αγροτική παραγωγή» μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, στάθηκε στις δράσεις του υπουργείου, όπως η δημιουργία νέων ψηφιακών εργαλείωνθα αναδείξουν την ποικιλομορφία αλλά και το μεγάλο πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας.

«Αναβαθμίζουμε το τουριστικό brand της χώρας μας με στοχευμένες ενέργειες και συνεργασίες με μέσα ενημέρωσης παγκόσμιας απήχησης».

«Στοχεύουμε σε ένα σύγχρονο αφήγημα στον τουρισμό, στην ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος, στην ουσιαστική αναβάθμιση της εικόνας της Ελλάδας και ειδικότερα της Αθήνας, ως ταξιδιωτικού προορισμού».

Νίκος Χαρδαλιάς: Το 2024 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα

«Το 2024 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα» τόνισε στην τοποθέτηση τους ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος στάθηκε στη σύσταση του οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών της Περιφέρειας Αττικής – The Greater Athens Region, ο οποίος «αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εφαρμογή μιας δομημένης τουριστικής στρατηγικής.

Νίκος Χαρδαλιάς, Περιφερειάρχης Αττικής

CNN Greece / Nikos Razis

Αναπόσπαστο μέρος αυτής της στρατηγικής είναι η προβολή της Αττικής ως σύγχρονου πολυθεματικού, ελκυστικού προορισμού, 365 μέρες τον χρόνο, εξήγησε και πρόσθεσε:

«Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε μια ελκυστική πρόταση αξίας για έναν δυνητικό επισκέπτη».

«Θέλουμε ο επισκέπτης να μπορέσει να δει πέρα από τα κλασικά αξιοθέατα της Αθήνας, να γνωρίσει ευρύτερα την Αττική, ένα μωσαϊκό ιστορίας, πολιτισμού, ανθρώπων και γεύσεων».

«Η Μητροπολιτική Αττική είναι ένας τόπος γεμάτος εναλλαγές, αλλά και γεμάτος αντιθέσεις».

Χάρης Δούκας: Η Αθήνα έχει γίνει προορισμός και όχι μόνο μια στάση

Με θέμα την Αθήνα ως 12μηνο προορισμό, στο πρώτο Fireside chat της ημερίδας, ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας συζήτησε με τον Διευθυντή του CNN Greece Δημήτρη Πεφάνη για τα δεδομένα που έχουν αλλάξει το πρόσωπο της πόλης.

«Σήμερα, η Αθήνα έχει γίνει προορισμός και όχι μόνο μια στάση» τόνισε και σημείωσε πως σύμφωνα με τις φετινές εκτιμήσεις, περίπου 10 εκατ. επισκέπτες θα βρεθούν στην Αθήνα.

Πλέον το στοίχημα είναι «να γίνουμε ένας βιώσιμος προορισμός» και «να μην γίνουμε Βαρκελώνη».

xaris-doukas.jpg

Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων

CNN Greece / Nikos Razis

Όπως εξήγησε, τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης δείχνουν πως δεν υπάρχει γενικό πρόβλημα υπερκορεσμού, ωστόσο υπάρχουν μεμονωμένα προβλήματα σε γειτονιές και συγκεκριμένα σε 27 γειτονιές.

«Περίπου το 20% των γειτονιών της Αθήνας έχουν υπερκορεσμό» τόνισε και αναφέρθηκε στα μέτρα που έλαβε ο δήμος σε συνεργασία με την κυβέρνηση για να μην επιδεινωθεί η κατάσταση και να δοθεί μια λύση.

Στόχος είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του τουριστικού προϊόντος υψηλής αξίας για τους επισκέπτες και βιώσιμης πόλης για τους κατοίκους, σημείωσε.

Υπάρχουν περιοχές που έχουν πολύ μεγάλο πρόβλημα. Για παράδειγμα η γειτονιά των Θεών, η Πλάκα, εκεί φτιάξαμε μια task force για να κρατήσουμε τα χαρακτηριστικά της». Πρόκειται για μια περιοχή προστατευόμενη και ιδιαιτερότητες, όπως η απαγόρευση ανέγερσης ξενοδοχείων στον σκληρό πυρήνα.

Στόχος είναι «να διασφαλίσουμε την αυθεντικότητα, τα χαρακτηριστικά των περιοχών, οι οποίες είναι αναλλοίωτες χρόνια τώρα και έτσι πρέπει να είναι, γιατί έρχονται από όλο τον πλανήτη για να τις δουν» κατέληξε.

Άντζελα Γκερέκου: Ο τουρισμός είναι η προμετωπίδα της ελληνικής οικονομίας

«Συμφωνούμε όλοι ότι ο τουρισμός είναι η προμετωπίδα της ελληνικής οικονομίας» δήλωσε χαρακτηριστικά η Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, στη συζήτηση που είχε με την Αμαλία Κάτζου, Δημοσιογράφος – Corporate Affairs Director, DPG Digital Media Group.

antzela-gerekou.jpg

Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

CNN Greece / Nikos Razis

Η κ. Γκερέκου αναφέρθηκε στο στοίχημα που έχει θέσει ο ΕΟΤ, αλλά και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει φέτος ο ελληνικός τουρισμός.

«Ο ΕΟΤ κατευθύνει όλες τις καμπάνιες και την στρατηγική στην ανάδειξη του ποιοτικού επιπέδου του ελληνικού τουρισμού» εξήγησε.

Όπως τόνισε, ο ΕΟΤ θέλει έναν τουρισμό που να μην συγκεντρώνεται μόνο στο κέντρο της Αθήνας και στα πολύ γνωστά σημεία, όπως είναι η Ακρόπολη και τα μουσεία, αλλά και περιφερειακά και σε δράσεις και δρώμενα που δημιουργούν έναν θεματικό τουρισμό για τους επισκέπτες μας.

«Η στόχευση είναι ποιοτικός τουρισμός με διάρκεια»

«Πλέον οδεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, την πιο εμπειρική, βιωματική για την Αθήνα και όχι μόνο».

Θέλουμε να επικοινωνήσουμε πως εκεί έξω υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, πέρα από τα πολύ γνωστά νησιά, σημείωσε και τόνισε πως υπάρχει μια άλλη Ελλάδα που με ένα σωστό μάρκετινγκ «μπορούμε να την αναδείξουμε και αυτό κάνουμε».

«Κάθε γωνιά της Ελλάδας είναι τόσο διαφορετική από την άλλη, που μπορεί να γίνει ένας προορισμός τοπικός, θεματικός».

Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για την Αθήνα

Με moderator τον δημοσιογράφο του CNN Greece, Δημήτρη Μαλλά, το πρώτο πάνελ της ημερίδας είχε αντικείμενο συζήτησης τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Αθήνα ως city break προορισμός.

untitled-79.jpg

Ανδρέας Φιορεντίνος, Γενικός Γραμματέας, ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, Πρόεδρος, Νέα Μητροπολιτική Αττικής Α.Ε, Ευγένιος Βασιλικός, Πρόεδρος, ΕΞΑΑΑ, Νίκος Πετράκης, Country Manager, Visa Greece

Moderator: Δημήτρης Μαλλάς, Δημοσιογράφος CNN Greece

CNN Greece / Nikos Razis

Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμμετέχοντες κκ, Ανδρέας Φιορεντίνος, Γενικός Γραμματέας, ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, Πρόεδρος, Νέα Μητροπολιτική Αττικής Α.Ε, ο Ευγένιος Βασιλικός, Πρόεδρος, ΕΞΑΑ και ο Νίκος Πετράκης, Country Manager, Visa Greece ανέπτυξαν τους προβληματισμούς τους, αλλά και ιδέες για το πως θα γίνει η Αθήνα ένανς προορισμό 365 ημερών, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και πέραν του ιστορικού κέντρου της πόλης.

Όπως σημείωσαν, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο το στοίχημα είναι να μην αντιμετωπίσει η πόλη τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλοι προορισμοί που δεν έχουν θωρακιστεί σωστά και έχουν γίνει θύματα της ανάπτυξης τους.

Ο βιωματικός τουρισμός ως τουριστική πρόταση

untitled-108.jpg

Γεωργία Δώδου, Marketing & Communication Strategist in 5* Hospitality. ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, Κώστας Παναγάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Travelworks, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Corporate Sales Manager, Titania Hotel Athens, H Hotels Collection, Αλέξανδρος Τρίμης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Welcome Pickups, Δάφνη Τσεβρένη, Συνιδρύτρια & Chief Revenue Officer, ClioMuse

Moderator: Νέλλη Καλαμαρά, Δημοσιογράφος CNN Greece

CNN Greece / Nikos Razis

Με moderator την δημοσιογράφο του CNN Greece, Νέλλη Καλαμαρά, στο δεύτερο πάνελ της εκδήλωσης με θέμα τον βιωματικό τουρισμό ως τουριστική πρόταση της Αττικής συμμετείχαν οι κκ, Κώστας Παναγάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Travelworks, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Corporate Sales Manager, Titania Hotel Athens, H Hotels Collection και Αλέξανδρος Τρίμης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Welcome Pickups μαζί με τις κυρίες, Γεωργία Δώδου, Marketing & Communication Strategist in 5* Hospitality ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ και Δάφνη Τσεβρένη, Συνιδρύτρια & Chief Revenue Officer, ClioMuse.

Σημείο αναφοράς της συζήτησης ήταν ο βιωματικός τουρισμός, αλλά και το πώς ένα ξενοδοχείο μπορεί να κάνει τον επισκέπτη του να συνδεθεί με τον προορισμό του, προτείνοντας αυθεντικές εμπειρίες και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και διαφορετικά πακέτα εμπειριών.


Πηγη

Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.

Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button