Test drive Ford Capri – Όταν 286 αθόρυβα άλογα συναντούν την απόλυτη άνεση και 627χλμ. αυτονομίας

Του Γιώργου Παλληκάρη
Το Ford Capri είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας και δεν θα μπορούσαμε να μην περάσουμε μερικές ημέρες πίσω από το τιμόνι του. Ένα μοντέλο θρύλος του παρελθόντος, έρχεται στο σήμερα με νέα μοντέρνα και εξηλεκτρισμένη μορφή ώστε να διεκδικήσει μερίδιο από την EV πίτα της αγοράς.
Το Ford της ξεγνοιασιάς
Αμέσως μόλις αντικρίσαμε το κατακόκκινο Capri στην αντιπροσωπεία, καταλάβαμε πως οι διαδρομές με το συγκεκριμένο μοντέλο, θα είναι από τις πιο ξεκούραστες και ποιοτικές που έχουμε κάνει. Ο λόγος είναι πως το μέγεθος του σε προϊδεάζει απευθείας για τους εντυπωσιακούς χώρους και τις ανέσεις που θα σου προσφέρει, καθώς μιλάμε για ένα όχημα με μήκος 4.634χλστ. πλάτος στα 1.872χλστ. ύψος στα 1.626χλστ. και μεταξόνιο στα 2.767χλστ. Πρόκειται για ένα επιβλητικό σύνολο που τραβάει τα βλέμματα (ειδικά στο συγκεκριμένο χρώμα) το οποίο εκπέμπει κομψότητα και στυλ, χωρίς να έχει κάποιο ακραίο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό.
Πιο συγκεκριμένα, όλη η σχεδίαση δείχνει ξεκάθαρα πως έχει γίνει με γνώμονα την αεροδυναμική, με μεγάλες καθαρές επιφάνειες και καμπύλες να κυριαρχούν, εκτός από τους τονισμένους πίσω ώμους. Τα εμπρός φώτα LED έχουν ορθογώνιο σχήμα και είναι ενσωματωμένα σε μία μαύρη, φαρδιά μαύρη φάσα, ενώ στο μακρύ καπό την μονοτονία «σπάνε» ελαφρές νευρώσεις. Οι σχεδιαστές τελικά πέτυχαν αυτό που ήθελαν, μιας και το μοντέλο διαθέτει πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας, 0.26, κάτι που φαίνεται έμπρακτα και στα νούμερα της αυτονομίας.
Διατίθεται σε έξι διαφορετικά χρώματα, ενώ οι ζάντες στην δική μας έκδοση ήταν 20άρες με ελαστικά 235/50 μπροστά και 255/45 πίσω.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Ford Capri, αμέσως καταλαβαίνεις πως το αυτοκίνητο στοχεύει στην άνεση και την ευρυχωρία. Ο κάθε επιβάτης έχει εντυπωσιακό χώρο με το επίπεδο πάτωμα να βοηθάει περαιτέρω, ενώ παράλληλα το χαμήλωμα της οροφής ξεκινά μετά τα πίσω καθίσματα, οπότε δεν επηρεάζει το χώρο για τα κεφάλια.
Ο οδηγός έχει τον προσωπικό ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο θρόνο με λειτουργία μασάζ, ενώ και τα πέντε καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα και φιλόξενα. Παντού έχεις χώρο για να ακουμπήσεις τα πράγματα σου. Θέλεις στο ντουλαπάκι του συνοδηγού; Στις πόρτες; Στην διαμπερή κεντρική κονσόλα, στην ειδική θήκη που εμφανίζεται εάν βάλεις την κεντρική οθόνη σε κάθετη θέση (Private Locker), ή στο τεράστιο χώρο κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο (Mega Console); Φυσικά και οι πίσω επιβάτες, (εάν λείπει ο τρίτος μεσαίος), έχουν δύο θήκες για ποτήρια, θύρες usb και χώρο να ακουμπήσουν τα χέρια τους. Σε όλα αυτά, προσθέστε και πορτπαγκάζ 527 λτ. με ηλεκτρική θύρα που ανοίγει μέχρι ψηλά, πολύ ψηλά.
Με απλά λόγια, το Ford Capri είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα και άνετα SUV της αγοράς, έχοντας παράλληλα πολύ καλή συναρμογή που δείχνει πως θα αντέξει στο χρόνο.
Σίγουρα highlight της καμπίνας είναι η κεντρική οθόνη αφής 14.6 ιντσών η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε κάθετη ή «ξαπλωμένη» θέση και φυσικά έχει εξαιρετική απόκριση και γραφικά. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση, και είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και φωνητικό έλεγχο (Alexa). Παράλληλα δέχεται over the air ενημερώσεις ενώ είναι και εξοπλισμένη με το FordPass Connect, παρέχοντας συνδρομή 10 ετών. Μέσω αυτού, μπορείς από το smartphone σου να έχει απομακρυσμένο έλεγχο του οχήματος, από το να το βάλεις μπροστά, μέχρι να προγραμματίσεις το επόμενο ταξίδι σου.
Θα προτιμούσαμε ο χειρισμός της έντασης της φωνής του ραδιοφώνου και τα αλάρμ, να ήταν μπουτόν και όχι αφής, αλλά σίγουρα με τον καιρό ο ιδιοκτήτης θα τα συνηθίσει (εμείς δεν προλάβαμε).
Ο οδηγός με τη σειρά του, αντικρίζει έναν μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων 5.3 ιντσών που προσφέρει όλες τις βασικές πληροφορίες. Μαζί του υπάρχει και το (προαιρετικό) Head Up Display με επιπρόσθετες πληροφορίες να εμφανίζονται στο παρμπρίζ και μόνο για τα μάτια του οδηγού. Μία ακόμη καινοτομία είναι ο λεβιές των ταχυτήτων, ο οποίος είναι περιστροφικός, δίπλα στην κολώνα τιμονιού, όπως και ο χειρισμός των πίσω παραθύρων, από τα δύο ίδια πλήκτρα που είναι για τα μπροστά. (πατώντας ένα κουμπί αφής, ενεργοποιείται και φωτίζεται η λέξη «rear» και τότε τα δύο πλήκτρα χειρίζονται τα πίσω τζάμια).
Το Ford Capri προσφέρεται σε τρία επίπεδα ισχύος με 170 (RWD), 286 (RWD) και 340 άλογα (AWD). Εμείς επιλέξαμε την μεσαία έκδοση που θεωρούμε και την πιο ισορροπημένη, στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 82kWh. Το συγκεκριμένο σύνολο αποδίδει 545 Nm ροπής στον πίσω άξονα, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 σε 6.4 δευτ. παρά τα 2.114 κιλά του οχήματος. Η εργοστασιακή αυτονομία είναι λίγο πάνω από τα 600χλμ. και εμείς είδαμε σε κίνηση εντός πόλης εξαιρετική κατανάλωση στα 13.8 kWh/100χλμ.και στην εθνική 16.6 στην λειτουργία ECO. Έτσι, τα νούμερα της εταιρίας επιβεβαιώθηκαν στην πράξη, κάνοντας το Capri ένα από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά της αγοράς. Μάλιστα, δέχεται φόρτιση στα 125 kW και μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% σε 28 λεπτά.
Φυσικά όταν έχει όχημα έχει μέχρι και μασάζ στο κάθισμα, αντιλαμβάνεστε πως δεν κάνει «σκόντο» στο θέμα του εξοπλισμού και έτσι το Ford Capri διαθέτει τα πάντα. Από σύστημα νεκρής γωνίας, μέχρι αυτόματο παρκάρισμα (κατά το οποίο ο οδηγός δεν κάνει τίποτα, καθώς τιμόνι και πεντάλ χειρίζονται από το ίδιο το όχημα), ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας που δεν σε αφήνει να ξεχαστείς, έως και εντυπωσιακό ηχοσύστημα με συναυλιακό ήχο σε όλη την καμπίνα (ολόκληρη ηχόμπαρα πάνω από το ταμπλό).
Στο δρόμο
Οδηγώντας το Ford Capri, αρχικά κοιτάς (όπως σε όλα τα ηλεκτρικά), την μπαταρία να δεις πόσο γρήγορα κατεβαίνει η αυτονομία. Παίρνοντας το όχημα από χαμηλά στη Συγγρού και φτάνοντας μέχρι τα γραφεία στην Κηφισιά, το ποσοστό της μπαταρίας κατέβηκε μόλις 2% (βέβαια βοήθησε και η αρκετή κίνηση που μας έκανε να έχουμε μόνιμη επαφή με το φρένο. Από κει και πέρα, λόγω μεγέθους του οχήματος, οι κάμερες που έχει και οι αισθητήρες, είναι τρομερά χρήσιμοι σε περιπτώσεις στενότητας του δρόμου ή παρκαρίσματος.
Στη συνέχεια, κινηθήκαμε και σε ανοικτό αυτοκινητόδρομο, όπου το όχημα είναι ιδιαίτερα σταθερό. Όσο ήμασταν εντός πόλης, είχαμε επιλέξει το πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης στο ECO, όπου η οικονομία είναι πρωταρχικώς στόχος και οι επιδόσεις, δευτερεύον.
Όταν όμως βρήκαμε ευθεία άδεια και επιλέξαμε το Sport, τότε η επαφή με το γκάζι σε κολλάει στο κάθισμα σαν απογείωση αεροπλάνου. Το Capri γίνεται πιο νευρικό και μάλιστα εάν είσαι σε στριφτερή διαδρομή και το ‘χεις, μπορεί να παίξεις και με το πίσω μέρος του οχήματος.
Πάντως ξεκάθαρα το μοντέλο, δεν έχει σπορ χαρακτήρα, έχει άνετο και οικογενειακό. Έχει φυσικά περίσσιο γκάζι για να προσπεράσεις και να βγεις από δύσκολες καταστάσεις, όμως η φιλοσοφία του και το στήσιμο του είναι για να ταξιδεύεις ατσαλάκωτος, άνετος, ξεκούραστος και αθόρυβος.
Στο ταμείο
Το Ford Capri είναι ένας ηλεκτρικός, αθόρυβος ύμνος στην άνεση και τους χώρους. Με τιμή που ξεκινά από τα 30.200 ευρώ, προσφέρει ένα εντυπωσιακό πακέτο που σίγουρα πρέπει να τσεκάρει όποιος “κοιτά” την αγορά οικογενειακού ηλεκτρικού. Χώροι, γκάζι, τεράστια αυτονομία, και εντυπωσιακή τεχνολογία, όλα ενσωματωμένα στη νέα ταυτότητα του Capri.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.