Γιατί αντιδρούν οι επιχειρηματίες – Απίθανη η απόσυρση του μέτρου με φοροδιαφυγή 65% στον κλάδο των αυτοκινήτων

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στην αγορά το ψηφιακό πελατολόγιο που άρχισε να εφαρμόζει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από τον κλάδο των αυτοκινήτων, σύμφωνα με το ertnews.
Πριν καν καταστεί υποχρεωτικό το μέτρο (από την 1η Ιουλίου), η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) κάνουν λόγο για περίπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες καθώς και για κενά και εμπλοκές στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου από την ΑΑΔΕ πρώτα – πρώτα στον κλάδο των αυτοκινήτων. Τα Επιμελητήρια με επιστολή τους προς τον υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, ζητούν την απόσυρση του μέτρου καθώς «όχι μόνο δε διευκολύνει τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της ψηφιακής τους μετάβασης, αλλά δημιουργεί επιπλέον δυσχέρειες στη λειτουργία τους».
Υπογραμμίζουν πως «το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι η σχετική πλατφόρμα δεν επικοινωνεί με τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης».
«Δεν δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος προσαρμογής στις επιχειρήσεις, ώστε, μετά την απόφαση, να υλοποιηθούν οι προδιαγραφές, που ορίζει (η απόφαση) και να υπάρχει η δυνατότητα σε όλους για έναρξη πιλοτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, επισημαίνει ο ΣΕΠΕ.
Υποστηρίζει ότι το δοκιμαστικό περιβάλλον που είχε δοθεί και οι τεχνικές προδιαγραφές του, διαφέρουν από αυτές που ισχύουν μετά την απόφαση, γεγονός που προκαλεί σύγχυση.
«Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν θεωρούμε ότι θα είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε τη διακίνηση ψηφιακών παραστατικών την 1η Ιουνίου και θεωρούμε τουλάχιστον άδικο να επιβληθούν πρόστιμα στους πελάτες μας» τονίζεται στην επιστολή.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προτίθεται να συζητήσει τυχόν προβλήματα, σε καμιά περίπτωση όμως δεν συζητά απόσυρση του μέτρου, τη στιγμή που τα στοιχεία των ελέγχων που έχει στη διάθεσή της δείχνουν παραβατικότητα έως και 65% σε πάρκινγκ, πλυντήρια αυτοκινήτων και συνεργεία.
Η εφαρμογή πάντως είναι ήδη ενεργή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και από τον επόμενο μήνα αναμένεται η βελτιωμένη της έκδοση για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας οι επαγγελματίες θα «σκανάρουν» τις πινακίδες των οχημάτων και στη συνέχεια την εκδοθείσα απόδειξη και όλα τα στοιχεία θα διαβιβάζονται απευθείας στην Αρχή.
Αν δεν υπάρξει παράταση, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής της αγοράς θα αρχίσουν να επιβάλλονται πρόστιμα 100 ευρώ για κάθε όχημα το οποίο δεν καταγράφηκε όπως ορίζουν οι διατάξεις.
Ποιους αφορά
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιουλίου η προαιρετική σήμερα εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου γίνεται υποχρεωτική για:
Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιεία, επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.
Από το μέτρο εξαιρούνται:
- Οι επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing)
- Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης, εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας
- Οι εργασίες που απαιτούνται για την κίνηση και παράδοση των καινούριων αυτοκινήτων στον αγοραστή, οι οποίες πραγματοποιούνται από τα συνεργεία των επιχειρήσεων πλύσης καινούριων αυτοκινήτων (π.χ. αποκήρωση)
- Η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση έχει συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια, δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (π.χ. παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο) και ο κάτοχος του οχήματος διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου.
- Η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον αυτά εισάγονται στην εγκατάσταση της επιχείρησης αυτοτελώς, αποσπασμένα από το όχημα που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος).
- Η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα.
- Η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και η επισκευή οχημάτων στον τόπο που εμφανίστηκε η βλάβη (ή σε άλλο σημείο που υποδείχθηκε).
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.