Στο τέλος του 2024 ανάδοχος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας – Σε επόμενο στάδιο οι εξελίξεις για 22 περιφερειακά
Έως το τέλος του χρόνου εκτιμούν στο Υπερταμείο ότι θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την έως 40 έτη παραχώρηση του διεθνούς αεροδρομίου της Καλαμάτας «Καπετάν Βας. Κωνσταντακόπουλος». Προσφορές αναμένεται να δοθούν προσεχώς και ανάδοχος να προκύψει μέχρι τον Νοέμβριο του 2024, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση το 2025.
Η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ισχυρών σχημάτων όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι στο Καστέλι), ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε. – CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation – AKTOR CONCESSIONS (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) – Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (όμιλος Κωνσταντακόπουλου).
Ωστόσο, το Υπερταμείο σχεδιάζει να διατηρήσει στο εταιρικό σχήμα συμμετοχή της τάξης του 10%, προκειμένου αφενός να καρπωθεί το ελληνικό δημόσιο μέρος της ανάπτυξής του και αφετέρου ώστε να επιβεβαιωθεί ο μετασχηματισμός του σε Sovereign Wealth Fund, που θα επενδύει δημιουργώντας αξία για το Δημόσιο.
Μέσα από επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου.
Από το 2010, η επιβατική κίνηση της Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες. Γενικότερα στο Υπερταμείο προσδοκούν σε αύξηση επιβατικής κίνησης άνω του 40% έως το 2030.
Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον οποίο έχει αναλάβει το Υπερταμείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, και στον συγκεκριμένο διαγωνισμό θα επιδιωχθεί η διατήρηση ποσοστού εκ μέρους του Υπερταμείου, ωστόσο, ακόμα δεν έχει «κλειδώσει» το μοντέλο καθώς τα 22 προς δημοπράτηση αεροδρόμια εμφανίζουν ανομοιόμορφο εμπορικό ενδιαφέρον.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Εκτιμάται ότι θα προχωρήσει διαγωνισμός σε ένα cluster και με μοντέλο που προσομοιάζει σε ΣΔΙΤ ή σε κάποιο μοντέλο Παραχώρησης. Σε σχέση με τα 22 περιφερειακά, τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις και αναβαθμίσεις.
Με το WordPress Automatic Plugin από την codecanyon
Πλέον στην ιστοσελίδα μας δημοσιεύονται αυτόματα άρθρα μέσω «RSS feeds».
Από όποια σελίδα μας τα προσφέρει!
Δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για το περιεχόμενο.
Αν πιστεύεται πως αυτό το άρθρο πρέπει να διαγραφεί μην διστάσετε να μας βρείτε στα social media.